Storing bij leverancier voor bellen bij alarm
Update
De problemen met het platform zijn opgelost
Hoewel wij al sinds 12:14 geen problemen meer zien op onze dienstverlening is er nog altijd geen verwerking geweest van de achterstallige wachtrijen aan telefoontjes dat nog verwerkt moet worden.
Het gaat om +-350 telefonische oproepen over alarmen van vanochtend.
We kiezen er voor om dit incident op status.x-guard.nl af te sluiten, gezien in het normale gebruik geen verstoring meer waargenomen kan worden.
Houd er rekening mee dat de achterstallige telefoontjes alsnog binnen komen komen op een nog onbekend moment.
Mocht de situatie wijzigen, dan zullen we dit incident heropenen. We monitoren de situatie actief.
Er wordt volgens procedure gewerkt aan een root cause analyse van dit incident.
Huidige status
Alle dienstverlening lijkt momenteel naar behoren te werken, er zijn geen problemen meer bekend
Wachtrij
We zien nog steeds een wachtrij van telefoontjes klaarstaan betreffende oude alarmen die zijn gemaakt tijdens de storing. Deze wachtrij wordt door de provider niet opgepakt.
Nieuwe alarmen komen direct aan zonder vertraging.
We monitoren de situatie en houden u waar mogelijk op de hoogte.
U ontvangt mogelijk een SMS of telefoontje over een oud alarm
De systemen zijn operationeel maar werken nu wachtrijen aan uitgaande telefoontjes en sms-berichten weg. Mogelijk wordt u geattendeerd op een alarmsituatie uit het verleden.
Bij alle alarmen tijdens de verstoring is door ons storingsdienst (waar nodig) handmatig actie genomen om de veiligheid te waarborgen.
We zien langzaam herstel in onze dienstverlening. Dit wordt momenteel echter nog instabiel bevonden.
Wat zien we?
- Alarmen komen mogelijk weer aan, maar vertraagd
- Inloggen en registreren werkt mogelijk na een paar pogingen
We monitoren de situatie tot deze stabiel is.
We zien langzaam herstel in onze dienstverlening. Dit wordt momenteel echter nog instabiel bevonden.
Wat zien we?
We monitoren de situatie tot deze stabiel is.
De storing is een brede storing die op grote delen van het internet merkbaar is. Onze leverancier geeft over 60 minuten een nieuwe update.
Onze mitigerende maatregelen
- Elk alarm wordt door onze storingsdienst gecontroleerd op werking
- Hierdoor weten wij zeker dat er opvolging is van elk alarm
Wat merkt u?
- U krijgt mogelijk geen telefoontje of sms bij een alarm
- Uw spraakverbinding bij een alarm kan niet tot stand worden gebracht
- Het is niet mogelijk om in te loggen of te registreren
Wanneer mogelijk plaatsen we een nieuwe update.
Onze provider voor het bellen naar klanten bij een alarm heeft momenteel een grote storing.
Impact
- Als je gebeld moet worden bij een alarm word je niet gebeld (krijg je een alarm met hard geluid binnen waarbij de app naar voren komt dan werkt dit wel).
- Bij het maken van een alarm werkt de audioverbinding niet
- Inloggen en registreren is momenteel niet mogelijk i.v.m. het niet kunnen verifiëren van je telefoonnummer
Wat werkt er wel?
- Alarmen worden zonder problemen verzonden, maar bevatten geen audio
- Alarmen worden 100% opgevolgd door onze storingsdienst voor het geval een alarm geen succesvolle oproepen kan voltooien
We doen onderzoek naar mitigerende maatregelen en houden jullie via status.x-guard.nl op de hoogte van updates.
← Terug