Op 28 april is er een probleem geconstateerd waarbij op een Zweedse simkaart geen alarmmeldingen telefonisch ontvangen konden worden via +31 88 126 12 22 door een automatisch fraudedetectiesysteem.
Na een lange discussie met verschillende telefoonproviders zijn wij inmiddels op ‘de witte lijst’ geplaatst.
Tussen 28 april en nu werd er tijdelijk gebeld met een ander nummer.
Dit incident wordt nu gesloten, al houden we de werking natuurlijk permanent in de gaten.
Hartelijk dank voor uw begrip.
Indien u van ons een Zweedse simkaart heeft dan bent u van ons gewend om alarmmeldingen telefonisch te ontvangen via +31 88 126 12 22.
Tegen afspraken in met de providers, is ons telefoonnummer per abuis aangemerkt als een nummer dat frauduleus telefoontjes plaatst naar het netwerk. Om die reden komen de alarmmeldingen niet aan.
Tot Tele2 Zweden dit oplost, worden telefoonmeldingen tijdelijk naar u gestuurd via een alternatief telefoonnummer, namelijk: +31 85 001 39 29.
Let op: Dit heeft geen impact op uw dienstverlening indien:
In alle gevallen is uw veiligheid nog geborgd:
Er is geen tijdlijn bekend wanneer het oude nummer weer in gebruik genomen wordt. De procedure om het nummer weer op de witte lijst te krijgen bij Tele2 Zweden is voor ons nog niet eerder uitgevoerd. We werken met verschillende partners aan een oplossing.