Op 10 juni is er een probleem geconstateerd waarbij op een Zweedse simkaart geen alarmmeldingen telefonisch ontvangen konden worden via +31 88 126 12 22 door een automatisch fraudedetectiesysteem. Ook konden we het nummer niet wisselen, omdat de provider van die service een storing had. Inmiddels hebben we het nummer kunnen wisselen, en komen de belletjes weer binnen, al is het vanaf een ander nummer. We werken actief met onze belprovider om het hoofdnummer weer te deblokkeren. Dit incident wordt nu gesloten, al houden we de werking natuurlijk permanent in de gaten.Hartelijk dank voor uw begrip.
Indien u van ons een Zweedse simkaart heeft dan bent u van ons gewend om alarmmeldingen telefonisch te ontvangen via +31 88 126 12 22.
Tegen afspraken in met de providers, is ons telefoonnummer per abuis aangemerkt als een nummer dat frauduleus telefoontjes plaatst naar het netwerk. Om die reden komen de alarmmeldingen niet aan.
Normaliter veranderen wij het nummer in dit geval naar een niet geblokkeerd nummer. Echter heeft deze externe service nu ook storing, waardoor wij dit nu niet kunnen veranderen. Wij monitoren dit actief.
Let op: Dit heeft geen impact op uw dienstverlening indien:
In alle gevallen is uw veiligheid nog geborgd:
Er is geen tijdlijn bekend wanneer het oude nummer weer in gebruik genomen wordt. De procedure om het nummer weer op de witte lijst te krijgen bij Tele2 Zweden is voor ons eerder uitgevoerd. We werken met verschillende partners aan een oplossing.